Joulukuu hurahti ohi niin kovaa vauhtia, etten ehtinyt kunnolla mukaan. Ensin työ- ja sitten joulukiireet veivät suurimman osan ajasta. Onneksi joulun jälkeen olen saanut lomailla kunnolla ja kerätä voimia viimeisiksi työviikoiksi.
Joulun alla meillä tehtiin remonttia, ei tosin kotona (mikä sekin olisi tarpeen) vaan nukkekodissa. Nukkekodin rakensi mieheni isä miehen siskolle 1970-luvulla. Mitat ja malli on kopioitu suoraan Lundbyn talosta. Kuten kaikki sen aikaiset peruskorjaamattomat talot, nukkekotikin kaipasi perusteellista remonttia.

Oikeastaan talo oli niin retro, että meidän olisi tehnyt mieli jättää se alkuperäiseen asuunsa ja rakentaa kokonaan uusi tilalle. Kaikenlaiset aikaa syövät auto yms. ongelmat kuitenkin estivät sen suunnitelman, joten nukkekoti vain korjattiin moderniin asuun.

Kaikki pinnat maalattiin, osa seinistä myös tapetoitiin. Sinikukallinen tapetti on tapettitalosta, kesämökin keittiöremontin ylijäämiä. Punakukallinen tapetti on käsinpainettua lahjapaperia Sinellistä ja vihreä pilkullinen skräppäyspaperia samasta paikasta. Keittiön ja vessan lattiat laatoitettiin mosaiikkilaatoilla ja muihin lattioihin laitettiin nukkekodin parkettia, jonka löysin Hobbypointista. Parketit lakkasin servettilakalla. Keittiönkaapisto on Lundbytä ja vessan kalusteet ostin Hobbypoinista. Muut kuvassa näkyvät kalusteet ovat vanhoja, mutta kuten tyylikodissa kuuluukin on sohvakalusto
Kukkapuron suunnittelema (tai oikeammin kopioitu sen
suunnittelemasta).
Hiljaiselostani johtuen tiedän muutama ihmisen huolestuneen voinnistani. Voin kuitenkin erinomaisesti. Maha, vauva ja minä olemme kaikki kasvaneet kovaa vauhtia. Pari viime viikkoa olen ottanut todellakin rennosti ja kerännyt voimia, kuten jo aikaisemmin kirjoitinkin. Töitä on jäljellä nelisen viikkoa ja sitten aloitan äitiysloman. Vauvan tuloon olen valmistautunut pikkuhiljaa, mutta siitä kirjoitan lisää myöhemmin.